Wsparcie dla Rodziców.pdf

--------------------------------------------------------------------------------------

ZASADY POMOCNE W CZASIE NAUKI W DOMU
        JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ SIĘ W DOMU?

UCZĘ SIĘ O STAŁYCH PORACH
Systematyczność sprzyja koncentracji uwagi, buduje poczucie bezpieczeństwa i kontroli, a także pozwala uniknąć nagromadzenia materiału i nauki do późnych godzin nocnych.

INNI ZACHOWUJĄ CISZĘ, UŁATWIAJĄC MI SIĘ SKUPIĆ
Warto tak rozplanować dzień, by czas na naukę, był czasem, gdy inni, szanując obowiązki ucznia, zachowują ciszę, zajmują się czymś, co nie generuje hałasu i nie rozprasza ucznia.

CHOWAM PRZEDMIOTY, KTÓRE MNIE ROZPRASZAJĄ
Aby ułatwić przyswajanie informacji, wszystkie atrakcyjne przedmioty, zabawki, telefon, inne „rozpraszacze” powinny być schowane, a miejsce pracy dokładnie uporządkowane.

ROBIĘ LISTĘ TREŚCI DO NAUCZANIA
Spisane rzeczy sprawia, że nasze wyobrażenie ogromnej ilości materiału do nauki, nabiera realnych kształtów. Warto odhaczać sobie to, co udało się już zrobić.


ROBIĘ SOBIE KRÓTKIE PRZERWY W NAUCE
Przerwy w nauce powinny być krótkie – ok. 5 min., po 25 – 30 min. ciągłej nauki. Zbyt długie przerwy rozpraszają uwagę, trudno jest po nich wrócić do efektywnej nauki.

MYŚLĘ POZYTYWNIE, WIERZĘ ŻE MI SIĘ UDA
Obniżony nastrój i stres przyczyniają się do spadku naszych funkcji poznawczych. Pozytywne nastawienie wzmacnia motywację i sprawia, że pracujemy efektywniej.

NAGRADZAM SIĘ PO WYKONANIU ZADANIA
Jeśli po wykonaniu obowiązku, następuje coś przyjemnego, odbieramy go jako coś wartego wysiłku. Warto więc przed nauką pomyśleć o tym, co może być dla nas nagrodą.

                                                                                                                          Pedagodzy i psycholog

--------------------------------------------------------------------

Godziny pracy pedagogów szkolnych

                                             

Pani mgr Edyta Matlas (klasy starsze, doradca zawodowy)

Poniedziałek 10.00 - 14.50
Wtorek         13.30 - 14.50
Środa             9.00 - 17.00
                      17.00 - 18.00 - dyżur dla rodzica; po wcześniejszym uzgodnieniu

Czwartek       8.00 - 13.50
Piątek           13.00 - 15.00

Gabinet: segment A, 1 piętro (obok sali A- 16)

Pani mgr Izabela Wylężek (klasy młodsze)

Poniedziałek 9.00 - 13.30
Wtorek         10.00 – 14.20
Środa           9.00 – 15.30
Poradnictwo dla rodziców: 16.30- 17.30; po wcześniejszym uzgodnieniu

Czwartek     10.00 - 12.50
Piątek           10.00 - 12.50
                      13.40 – 14.40

Pomoc psychologiczno - pedagogiczna – mgr Izabela Wylężek

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne:

Poniedziałek 13.40 - 14.25
Środa             8.00 – 8.45
                      15.45 – 16.30
Czwartek       12.55 - 13.40
                      13.55 – 14.40
Piątek           12.55 – 13. 40

Zajęcia o charakterze terapeutycznym:

Piątek           14.45 – 15. 30

Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się:

Poniedziałek 14.30 – 15.15

Zajęcia rewalidacyjne:

Wtorek       9.00- 10.00
Piątek         8.50 – 9.50

Gabinet: segment B, parter, sala B- 4